Premiery (i powroty) seriali – kwiecień 2018

Seryjni prezentują autorski przegląd nowości miesiąca, a także zestawienie nowych sezonów starszych produkcji, które właśnie wracają na antenę.

NOWOŚCI
Kiss Me First (2 kwietnia, Channel 4)

https://youtu.be/Ah881faIfSo

Czy stacja, która dała nam przed laty „Black Mirror”, może podsunąć coś podobnego, ale już bez Charliego Brookera za sterami? Wygląda na to, że przynajmniej spróbuje. „Kiss Me First” zapowiada się jako mieszanka serialu obyczajowego i SF, z wirtualną rzeczywistością na pierwszym planie. Główną bohaterką będzie nastolatka uzależniona od serwisu Agora.

The Crossing. Przeprawa (4 kwietnia, Showmax)

https://youtu.be/GRJ8utl1rok

Nośny temat uchodźców podany w oryginalny sposób – w formie serialu SF. Amerykanie uciekają przed wojną z oddalonej o 150 lat przyszłości.

Terror (5 kwietnia, AMC)

Prawdziwa historia tragedii statków „Terror” i „Erbeus”, przekształcona przez Dama Simmonsa w horror, doczekała się ekranizacji od AMC. Ekranizacji wiernej i udanej – „Terror” to serial niespieszny, ale za to wysmakowany wizualnie i aktorsko, przenoszący widza do mroźnej Arktyki. Tutaj nasza recenzja.

Deep State (9 kwietnia, Fox)

Argumentem za obejrzeniem „Deep State” jest już sam Mark Strong w roli głównej. Dodajmy, że to serial szpiegowski, zapowiadający się na coś nieco inspirowanego „24 godzinami”, przynajmniej jeśli chodzi o pokazywanie brutalnej strony przesłuchań.

Zagubieni w kosmosie (13 kwietnia, Netflix)

Nowa wersja serialu z lat 60., a może serialowa wersja filmu kinowego sprzed kilkunastu lat, w którym rodzina Robinsonów zostaje rzucona w nieznane rejony kosmosu.

Po zwiastunach widać już, że dostaniemy jedną z lepszych wizualnie produkcji telewizyjnych ostatnich lat, przynajmniej na polu SF. Fabularnie powinna to być przygodówka dla całej rodziny, nawiązująca do telewizji sprzed lat, kiedy rodziny wspólnie zasiadały do ulubionych seriali. Czy „Zagubieni…” przywrócą tę tradycję?

Alienista (19 kwietnia, Netflix)

Dociera do nas serial, który doczekał się wielu bardzo entuzjastycznych recenzji. Podobnie jak wcześniej powieść Caleba Carra. W tym mrocznym kryminale, kojarzącym się klimatycznie z historią Kuby Rozpruwacza (choć akcja rozgrywa się w Nowym Jorku), uwagę przyciąga zwłaszcza obsada: Luke Evans, Daniel Brühl i Dakota Fanning.

POWROTY
Legion 2 (5 kwietnia, Fox)

Pierwszy sezon ekranizacji komiksu z uniwersum X-Men wziął wszystkich z zaskoczenia odważną formą. Czegoż to Noah Hawley tu nie wyczyniał! „Legion” wiernie oddawał szaleństwo głównego bohatera i robił, co mógł, by widz wszedł jak najgłębiej w tę króliczą norę. Nie ma przesady w twierdzeniu, że tu naprawdę nie sposób przewidzieć, co za moment się zdarzy. Jeśli drugi sezon będzie choć w połowie tak dobry, dostaniemy jedną z lepszych produkcji telewizyjnych roku.

The Expanse 3 (11 kwietnia, SyFy)

Trzeci sezon serialu, który wciąż może uzurpować sobie miano najlepszej współczesnej produkcji telewizyjnej na półce z kosmicznym SF.

Westoworld 2 (23 kwietnia, HBO)

https://youtu.be/qUmfriZoMw0

Drugi sezon jednego z największych przebojów ostatnich lat. Może i „Westworld” nie jest fenomenem na miarę „Gry o tron”, trzeba jednak oddać HBO, że znowu udało im się stworzyć produkcję, która nie tylko przyciąga, ale też aktywizuje do dyskusji i snucia teorii. Jonathan Nolan tym razem zaplanował jedną wielką intrygę, nie wypada więc wspominać o niej nic więcej poza tym, że w drugim sezonie kontynuujemy to, czym zakończyliśmy serię pierwszą – bunt robotów „pracujących” w tytułowym parku rozrywki.

Opowieść podręcznej 2 (26 kwietnia, Showmax)

https://www.youtube.com/watch?v=bnlGY-2Dtfg&feature=youtu.be

Spisana kilka dekad temu przez Margaret Atwood historia świata, w którym mężczyźni całkowicie zdominowali kobiety, wróciła w najlepszym dla siebie momencie i trafiła na podatny grunt dyskusji politycznych i społecznych, stając się argumentem i punktem odwołania w sporach o kształt świata. Oczywiście popularności „Opowieści podręcznej” najbardziej pomogło to, że jest to po prostu szalenie dobry serial, z brawurowymi kreacjami aktorskimi.