Katarzyna Czajka – absolwentka historii i socjologii. Od 2009 na blogu „Zwierz popkulturalny” (w 2012 roku wybranym blogiem Blogerów w konkursie Blog Roku) pisze o serialach, filmach i wszystkim, co związane z kulturą popularną. Oddana wielbicielka produkcji BBC. Poza nałogowym oglądaniem filmów i seriali oraz czytaniem komiksów, pisze doktorat na ISNS UW i zajmuje się naukowo kinem polskim w dwudziestoleciu międzywojennym.
Aneta Kyzioł – publikowała w branżowej prasie teatralnej, od dekady w dziale kultury „Polityki” pisze o teatrze i (trochę krócej) o serialach. Tęskni za „Breaking Bad” i „Sześć stóp pod ziemią”, nie wciągnęła się w „Mad Menów” i „Grę o tron”, płakała po „Doktorze House’ie”, wzrusza się na „Spojrzeniach”, kibicuje „Żonie idealnej” i „The Killing” (pomimo koszmarnego trzeciego sezonu), czeka na drugi sezon „Rectify” i „Utopii” (i czwarty „Louiego”), planuje wspólną starość z „Przyjaciółmi”, „Prawem ulicy” i „Miasteczkiem Twin Peaks”.
Bartosz Staszczyszyn – filmoznawca, dziennikarz i krytyk filmowy. Publikował m.in. w „Polityce”, „Gazecie Wyborczej” i „Tygodniku Powszechnym”. W telewizji interesują go gatunkowe pogranicza, na których serial spotyka się z kinem, literaturą i nowymi mediami. Choć jest serialowym wszystkożercą, szczególnymi uczuciami darzy nową telewizyjną klasykę: „The Wire”, „Rodzinę Soprano” i „Sześć stóp pod ziemią”.
Marcin Zwierzchowski – za dnia redaktor miesięcznika „Nowa Fantastyka” i szef projektu Storytel Original w ramach Storytel.pl, wieczorami i nocą serialomaniak. Uwielbia zarówno „Newsroom” i „The Killing”, jaki i „Grę o tron” oraz „Galavanta”. „Teorię wielkiego podrywu” zna na pamięć. Nie wybrzydza gatunkowo, uważa jednak, że seriale stworzono dla wielkich fabuł, dlatego nie cierpi procedurali.
Komentarze
Szanowni Autorzy!
Zróbcie kącik retro, proszę.
Odkryłam ostatnio serial „Latający Czestmir” i zastanawiam się, ile jeszcze takich perełek przegapiłam.
Pozdrowienia,
Magda